poniedziałek, 13 maja 2013

[88] Ciekawostki na temat Finlandii - part II.

Z moich obserwacji wynika, że na prawdę dużo ludzi trafia na mojego bloga szukając właśnie ciekawostek na temat Finlandii, więc postanowiłam zrobić drugi post z tej serii. Jeśli ktoś nie widział i jest zainteresowany wcześniej pojawionymi się tutaj ciekawostkami to zapraszam: part pierwszy.
  • Kraj ten zamieszkuje około 5 000 Polaków. 
  • Biuro świętego Mikołaja znajduje się w północnej Finlandii.  
  • Firma komórkowa Nokia powstała w tym kraju. 
  • Różnica między najsłabszych i najlepszym studentem jest najmniejsza na świecie. 
  • Wysokość mandatów jest proporcjonalna do zarobków (rekordzista z rocznym budżetem około 7 milionów euro dostał mandat w wysokości 116 000 euro).  
  • W czerwcu i lipcu na północy słońce świeci cały dzień i całą noc.
  • Brak budek telefonicznych, każdy obywatel ma telefon komórkowy. 
  • Sport należy do ulubionych aktywności Finów w czasie wolnym. A wszechobecne ścieżki rowerowe, wyznaczone ścieżki do narciarstwa biegowego czy też siłownie na świeżym powietrzu na pewno temu sprzyjają.
  • Odblaski przyczepione do ubrań, toreb, plecaków wydają się być wręcz obowiązkowym elementem wyjściowym. Może to nas trochę dziwić, ale elegancko ubrana pani z machającym się odblaskiem przyczepionym do płaszcza w Finlandii jest normalnym widokiem.
Myślę, że kolejna porcja ciekawostek wam się podoba. Tym razem jest ich troszkę mniej, bo większość ciekawych już umieściłam poprzednim razem.
I jeszcze dodatkowo mam info: ktoś mnie ostatnio upomniał, że nie wspomniałam, że z Finlandii pochodzi HIM xd Także wszem i wobec informuję jakby ktoś nie wiedział: z Finlandii pochodzą między innymi takie zespoły jak: HIM, Nightwish, Children of bodom, Apocalyptica, The rasmus. Hmmm, ja osobiście mam słabość do fińskich zespołów.

23 komentarze:

  1. Oj, ja też mam słabość do fińskich zespołów! :) Mają w sobie co specyficznego, co uwielbiam. Zawsze uwielbiałam ten kraj i nie spocznę póki nie uda mi się tam pojechać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W tej Finlandii to musi coś być w składzie powietrza, że tak dobra muzyka się tworzy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem dlaczego, ale nie widzę części tekstu. A ja nie znam żadnego z tych zespołów :O

    OdpowiedzUsuń
  4. dekielek do nikona tez znajdziesz ze sznurkiem - ja za swoj dalam 10zl ok. nołnejmowy jest nawet

    OdpowiedzUsuń
  5. podoba mi się opcja z mandatami :) każdy jest je w stanie spłacić ;p
    To są akurat zerówki. Mam malutką wadę wzroku, ale bałam się brać korekcyjne, bo źle bym coś dopasowała i mogłabym sobie szkód narobić tylko ;c

    OdpowiedzUsuń
  6. Również czytałam "demona i pannę prym", nawet mi się podobała, ale również nie jest moją ulubioną :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też nie wiem co jest, ale na przkład przy pierwszej kropce widzę tylko "obywatel ma telefon komórkowy"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic to nie dało jak patrzyłam z Opery. Przeniosłam się na firefoxa i wszystko jest okej :) To widocznie coś z moją przeglądarką było.

      Usuń
  8. Oł, ciekawie :) i fajny pomysł na notkę. Finlandia zawsze będzie mi się kojarzyła z Tobą :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Dokładnie :) na co dzień nie nosze okularów, tylko na wykładach np. bo troszkę mi się rozmazuje z daleka.
    Hm.. Zahir chyba :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawe informacje :D To z mandatami, to naprawdę dobre rozwiązanie!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. chętnie pomacałabym Twój obiektyw w celach leczniczych :)
    właśnie w zestawie miałam bez sznureczka i wiedziałam, ze go zgubię, to się wyposażyłam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie wiedziałam , że firma Nokia powstała w tym kraju :O

    OdpowiedzUsuń
  13. Różnica między najsłabszych i najlepszym studentem jest najmniejsza na świecie - słyszałam właśnie, że edukacja w Finalndii jest na bardzo wysokim poziomie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale ładnie tu u Ciebie, będziemy częściej zaglądać;*

    OdpowiedzUsuń
  15. te odblaski to dobra opcja :) i "wysrodkowani" studenci, niezle! to w sumie chyba dobrze o nich swiadczy. tworza niezniszczalne telefony :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytałam :) Podobała mi się również

    OdpowiedzUsuń
  17. Przez pół mojego żywota byłam przekonana, że The Rasmus są z Niemiec. O_O Inna sprawa, że ich nie słucham... Ale jednak! I'M SUPRISED!

    OdpowiedzUsuń
  18. to nokia nie jest Polska : OOOOOOOO
    CAŁE ŻYCIE W KŁAMSTWIE ;O
    dziękuję c:

    OdpowiedzUsuń
  19. z tematyką bloga to kwestia zmiennej osobowości - sama wiesz zresztą ;)
    pocztówy kupuję zawsze 3: dla Ciebie, ostatnio dla Danusi też, no i dla siebie na pamiątkę ;d
    moje czoło w centralnym kadrze jest prawie^^.

    OdpowiedzUsuń
  20. cieszy mnie niesamowicie fakt, że ciężko cokolwiek znaleźć w archiwach naszych rozmów :)

    OdpowiedzUsuń
  21. O, fajny wpis. Może i ja się do czegoś podobnego zabiorę pod wpływem inspiracji :P Kraje nordyckie są ogólnie ciekawe, chciałabym je wszystkie odwiedzić.

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku, będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz jakiś skromny komentarz po sobie. ;)
Adresu bloga nie musisz zostawiać, jeśli tylko zostawisz jakikolwiek ślad po sobie to trafię.
Dziękuję za każde miłe słowo jak również za krytykę. Zapraszam ponownie! ;)

Obserwatorzy: